Nad mapou Slovenska
Žiaci štvrtého a šiesteho ročníka sa rozdelili do štyroch približne rovnako veľkých skupín. V skupinke pracovali chlapci aj dievčatá, štvrtáci aj šiestaci. Vytvorili sme tak štyri pracovné skupiny po 10 až 12 žiakov.
Každá skupinka ako skupinka potulných trubadúrov a igricov sa virtuálne nad mapou Slovenska vybrala na svetovú stranu, ktorú si vyžreboala. Úlohou jednotlivých skupín bolo vypátrať historické či kultúrne dedičstvo, čo sa v danej lokalite nachádza zaujímavé a nevšedné,.... . V dnešnej dobe dokážeme využívať aj moderné IKT. Moderní oravskí trubadúri a igrici sa pokúsili lokalizovať miesta, kde by mohlo byť niečo zaujímavé, hodnotné, netradičné a o danom mieste sa snažili vyhľadať čo najviac informácii ( z rôznych zdrojov : internet, rozprávanie rodičov a starých rodičov, knihy, časopisy, školská či mestská knižnica...), následne spoločne vyhľadali rôzne literárne ukážky ( príbehy, povesti a báje, básne, romány, rozprávky,..... ), ktoré sa viažu k danej lokalite. V závere tejto etapy jednotlivé skupinky prezentovali čo objavili, aké literárne ukážky ich zaujali, čo by odporučili prečítať si aj ostatným.